35 let ♡ k předložkám – příběh značky GRUND 5. díl

V závěru roku přinášíme závěrečný díl příběhu rodiny a značky GRUND k 35. narozeninám. Spíš než konec je to příslib dalšího pokračování.

↩︎ Zpět na 4.díl

Píše se rok 1990. Manželé Grundovi právě založili firmu na výrobu koberečků do koupelen. O 35 let později ti samí manželé sledují, jak si ve vedení úspěšné značky GRUND vede jejich starší syn Jiří. Příběh značky GRUND je splněným snem celé řady značek. Vznikla na vlně devadesátkové euforie, kdy se zdálo, že je všechno možné. Na rozdíl od tisíců podobných rodinných podniků neusnula na vavřínech. Pracovala a vyvíjela se i v dobách, které nebyly zrovna snadné.

rodina-5_18122025_2

Za vším hledej rodinu

Není náhoda, že ikonické předložky nesou rodové příjmení GRUND. Rodina Grundových je alfou i omegou dlouholetého úspěšného fungování firmy. Všechno začalo v prázdném pokoji po babičce v malé roubence, kde rodina žila. K Jiřímu F. Grundovi a Gražyně Grundové se od začátku přidali synové Jiří a Jan. Pracovalo se od rána do večera sedm dní v týdnu, a přesto první dva roky nikdo nedostával ani výplatu. Když si ale oba synové ráno raději přivstali, aby se ještě před odchodem do školy přesvědčili, že ve výrobě všechno šlape, jak má, Jiří F. Grund si tehdy uvědomil: „Jak jsou pro to nadšení.“ Rodina a spolu s ní i značka GRUND měla před sebou budoucnost.

rodina-5_18122025_3

V letech tučných i hubených

Nápad na výrobu koberečků, který se zrodil v mysli paní Gražyny, se ukázal jako geniální. Po rozjezdu firmy následovala léta, kdy výroba sotva stíhala poptávku, tak obrovský zájem předložky vzbuzovaly. Zatímco každý druhý by se v takovou chvíli spokojil s tím, jak to je, Grundovi dál investovali do vývoje, technologií, designu a budovali nové prodejní kanály. Krize, která odstartovala spolu s nástupem nového milénia, je přesto zasáhla. Bylo nutné učinit celou řadu těžkých rozhodnutí, firmu proměnit, zeštíhlit a nově nasměrovat. Právě nezávislost na cizích technologiích, vlastní výroba, postupy, metody i vzory se staly klíčovými. Tedy ještě s jednou věcí.

rodina-5_18122025_4

Jsme „jedna velká rodina“

GRUND dnes není jen rodové příjmení. Je to „jedna velká rodina zaměstnanců“, kteří svou práci dělají opravdu rádi, jak krásně shrnula jedna ze zaměstnankyň, shodou okolností také paní Gražyna. Je dojemné poslouchat paní Gražynu Grundovou, jak vzpomíná na zaměstnance, kteří zůstali firmě věrní i ve chvílích, kdy se je snažila zlanařit konkurence.

Zaměstnanci to vnímají úplně stejně. Když jsme se v roce, kdy značka GRUND slaví své 35. narozeniny, ptali zaměstnanců, co by firmě do dalších let popřáli, nejčastěji se skloňovalo slovo: budoucnost. Lidé si přáli budoucí úspěch, budoucí fungování, budoucnost plnou spokojených zákazníků, ale i další úspěšné předání z generace na generaci. My si pro značku GRUND i rodinu Grundových přejeme to samé. To a kapku štěstí, bez kterého se v životě neobejde nic.

Grundhome.cz na FAVI.cz